„Silna komunikacja jest naszym obowiązkiem i jednym z kluczowych elementem współpracy z darczyńcami, partnerami i przyjaciółmi Caritas. Takie nagrody pozwalają nam na chwilę zatrzymać się i spojrzeć z innej perspektywy na działania naszej organizacji” – mówi ks. dr Marcin Iżycki, Dyrektor Caritas Polska.
W tegorocznym badaniu Top Marka, zrealizowanym na zlecenie redakcji magazynu „Press”, Caritas Polska ponownie zwyciężyła w kategorii „Projekty charytatywne”. Działania Caritas były szeroko omawiane i komentowane w mediach tradycyjnych i cyfrowych, a także w social mediach. co pozwoliło już drugi rok z rzędu uzyskać pozycję lidera wśród projektów charytatywnych.
– W badanym okresie priorytetem pozostawała dla nas pomoc dla Ukrainy, a także szybkie reagowanie na kryzysy. Dzięki sieci Caritas Internationalis i obecności narodowych Caritas w ponad 160 krajach mamy możliwość niemalże natychmiastowego rozpoznania potrzeb. Tylko w badanym okresie w trybie interwencyjnym odpowiedzieliśmy na trzęsienie ziemi w Syrii, Turcji i Maroku, powódź w Nowej Kachowce i w Słowenii. Pokazujemy, że „dobra jest więcej” – mówi ks. dr Marcin Iżycki, dyrektor Caritas Polska.
Zaawansowany rozwój kompetencji organizacyjnych z zachowaniem transparentności działań jest istotnym elementem oceny opinii publicznej. Caritas Polska co roku raportuje swoje działania – jest to zbiór szczegółowo rozpisanej skali pomocy finansowej, materialnej, administracyjnej i psychologicznej, udzielonej przez Caritas Polska w minionym roku. O niesionej pomocy chętnie informują również partnerzy biznesowi Caritas, których nieustannie przybywa.
To już 16. odsłona rankingu Top Marka, obejmującego 500 organizacji w 50 branżach. Ten unikatowy w skali kraju plebiscyt pozwala analizowanym podmiotom porównać się nie tylko na tle bezpośredniej konkurencji, ale także szerzej, w odniesieniu do innych obszarów. Ranking powstał w wyniku analizy blisko 47 mln informacji z prasy, Internetu i mediów społecznościowych. Plebiscyt ten jest dla brandów jak lustro – pozwala dostrzec, jak widzą nas inni i jak oceniają nasze działania. Dzięki temu można z dystansem przeanalizować oraz skorygować strategie komunikacji i promocji marki.